صدانت

دانلود آهنگ جدید بهنام صفوی وقتی تو باشی اورجینال

+ نوشته شده در  پنجشنبه 29 تیر1391ساعت 12:38  توسط رضا ایرانمنش  | 

آهنگ جدید و بسیار زیبای بهنام صفوی به نام بهترین روز خدا320

+ نوشته شده در  پنجشنبه 24 فروردین1391ساعت 20:14  توسط رضا ایرانمنش  | 

دانلود آلبوم عشق من باش از بهنام صفوی

+ نوشته شده در  دوشنبه 30 خرداد1390ساعت 17:15  توسط رضا ایرانمنش  | 

مصاحبه با بهنام صفوی

متولد 15 تيرماه 1362 است و موسيقي را از دوران كودكي با ساز پيانو به صورت خود آموز و بدون استاد آغاز كرد؛ سپس به فراگيري سازهاي كوبه اي پرداخت. تا سن 16 سالگي در شهرستان ماهشهر زندگي مي كرد و به عنوان جوانترين رهبر اركستر با خواننده هاي بومي آنجا سر صحنه مي رفت. تحصيلاتش را در رشته عمران به اتمام رساند اما به دليل علاقه هميشگي اش به موسيقي به شكل جدي و حرفه اي به آن روي آورد. او با اولين آلبومش توانست استعداد و سبك خودش را به خوبي نشان دهد و به عنوان يكي از شنيده شده ترين خواننده هاي روز نامش بر سر زبان ها باشد.

از چه زماني متوجه شديد كه مي توانيد به خوانندگي بپردازيد ؟

به دليل تمرينات، توجه و گوش دادن به موسيقي، اينطور نبود كه از سن خاصي به موسيقي و خوانندگي علاقمند شوم. هميشه به كار خواننده هاي مختلف گوش مي كردم و همه را در سبك خودشان مقايسه مي كردم.

قبل از اينكه خواننده شوم به آهنگسازي و تنظيم مي پرداختم؛ نمونه بارز آن تنظيم 3 قطه آلبوم "كما" حميد عسگري است. همچنين همكاري با افشين سپهر در آلبوم هاي " گلكم " و " بي تو امشب " . در زمينه مذهبي هم " ماه غريب " ( بوي سيب و حرم حبيب) و در حوزه كودكان نيز آهنگ معروف عروسك "چيه و چرا " بوده. در حوزه خوانندگي هم تمرينات مستمر داشتم و هميشه مي خواستم اگر وارد اين كار مي شوم به شكل حرفه اي باشد.

اولين قطعه اي كه از شما شنيده شد " تمنا " بود و با استقبال خوبي مواجه شد؛ چرا 3 سال وقفه براي ارائه آلبوم داشتيد؟

بعد از استقبال از "تمنا" تصميم گرفتم در همان سبك و سياق يك آلبوم جمع آوري كنم. در آن زمان كليپي هم براي تمنا ساخته بودم اما به دليل عدم اطلاع رساني از سوي ارشاد، كه اگر كليپ داشته باشيد ممنوع الكار مي شويد و ... براي ارائه آلبوم وقفه ايجاد شد و... البته اگر اين وقفه هم نبود، تقريبا همين مدت زمان براي ارائه آلبوم طول مي كشيد، چون روي جمع آوري آلبومم حساسيت دارم. يك بار هم در سال 1386 يك آلبوم كامل جمع آوري كردم اما 2 ترك " تمنا " و " خسته شدم " از آن باقي ماند و بقيه را حذف كردم.

همكاري شما با حميد عسگري و سيروان خسروي در اين آلبوم چگونه شكل گرفت ؟

سال 1384 به واسطه آقاي يحيي مشايخي با حميد عسگري آشنا شدم و هنوز در آن زمان آلبوم "كما" وارد بازار نشده بود. با سيروان خسروي هم در سال 1384 از طريق آلبومش با نوع و سبك كارش آشنا شدم؛ تا اينكه در سال 1386 از نزديك اين آشنايي بيشتر شد.

من مي توانستم كل آلبوم را خودم بسازم اما چنين عقيده اي ندارم؛ چون شيوه درستي نيست. هميشه دوست دارم مجموع كارهايم كارهايي خوب و عالي باشند؛ حتي اگر اسم خودم روي آن كار به عنوان آهنگساز يا تنظيم كننده نباشد. سيروان، ابتدا تنظيم ترك دوم با نام "خسته شدم" را انجام داد و قرار بود تنها تنظيم 2 قطعه از آلبوم به سيروان سپرده شود اما پس از مدتي به خودمان كه آمديم ديديم دوستي صميمي بينمان برقرار شده؛ هم من به سليقه سيروان آشنا تر شدم هم او به حس و حال من نزديكتر شده بود به همين دليل 5 قطعه را براي من تنظيم كرد. كارهاي قديم هم اگر ماندگاري دارند به دليل شناخت متقابل از روحيات تيم يك اثر بوده اما اين روزها به دليل سفارشي شدن كارها اين صميميت و درك احساس از يكديگر كمتر ديده مي شود.

سبك سيروان با شما متفاوت است اين به نظر شما در اولين آلبوم ريسك محسوب نمي شد؟

موسيقي مورد علاقه سيروان سبك راك است و هميشه هم مي خواهد سبك مورد علاقه اش را كار كند و مخاطبين خودش را داشته باشد. البته سيروان هم دوست دارد كه در زمينه سبك هايي مثل سبك من كه به هر حال تم ايراني دارد و ملودي ها ايراني تراست همكاري داشته باشد؛ معمولا تلفيق اين سبكها و سلايق كارهاي خوبي ميشوند.

براي ايراني تر شدن موسيقي پاپ ايران چه بايد كرد ؟

سعي مي كنم با توجه به سبكم ايراني بودن را در كارها نشان دهم و حتي اگر تنظيمي غربي دارد؛ در ساخت ملودي ها اين ايراني بودن پاپ نشان داده شود. به هر حال مردم ايران به صورت ذاتي گوششان به اين ملودي ها آشناست؛ پس اين ملودي ها با تنظيم غربي دلچسب و شنيدني مي شود. البته منظورم موسيقي تلفيقي و استفاده از ابزار نيست.


Behnam460Edit

چگونه ترتيب قطعات را تعيين كرديد كه تا آخر آلبوم را شنيدني مي كند ؟

اين كار با مشورت انجام شد كه چيدمان ترك ها جوري باشد تا حالت خسته كننده اي نداشته باشد و در كل آلبوم يك شروع و پاياني احساس شود و تنها روي يك مطلب خاص تكيه نكند و يك داستاني از نظر شعري و موسيقي در آن ببينيم و سبكهاي تكراري كنار هم قرار نگيرند.

چرا زمان برخي ترك ها كوتاه هستند با توجه به اينكه كشش طولاني تر بودن را دارند؟

موسيقي روز دنيا همينگونه شده و همين كمك مي كند مخاطب دوباره ترك را گوش كند. مثلا ترك "عشق من باش" طوري باشد كه شنونده دوباره بخواهد آن را از اول گوش كند.

نقطه قوت آلبوم ؟

تمام آن كارهايي كه در ذهنم بود از نظر شعر ، موسيقي و تنظيم انجام شد. تمام توانم را گذاشتم البته در زمان خودش ، زيرا استارت خودم را در سال 1385 زده بودم.

ساخت كليپ چقدر در معرفي يك آلبوم موثر است؟

موسيقي يك هنر شنيداري و تصوير ساز است و ناب ترين موسيقي از نوع بي كلام است البته شعر و كلام هم كمك مي كند شما در آن فضا قرار بگيريد.

موسيقي در دنيا تصويري شده؛ خيلي از آهنگ ها در بازار بوده و پخش مي شده اما وقتي كليپ مي شود آن آهنگ هيت مي شود و اين براي موسيقي فعلي ما در ايران يك تبعيض است. در شرايطي كه ذائقه مردم به دليل دسترسي به اينترنت و ماهواره به هم نزديك شده.

آيا سبكي كه انتخاب كرديد ماندگار است ؟

سبكم همين است و عوضش نمي كنم. مثلا در آلبوم بعدي به اسم نوآوري سبكم را عوض نمي كنم و اين قطعا خوشايند مردم نيست. مردم بهنام صفوي را مي خواهند كه " عشق من باش " و " تمنا " را خوانده كه خط سير مشابهي دارند. اشتباهي كه برخي خوانندگان دارند كه صدايش كاملا تحرير دارد و براي سبك خاصي است اما چون كار فلان خواننده گرفته سبكشان را به خواننده ديگري شبيه مي كنند.

به چه سبك كارهايي علاقه داريد؟

الگوي اصلي ام در موسيقي بي كلام ونجليز ، ياني ، ژان ميشل ژار و در موسيقي هاي باكلام هم بيشتر تا جايي كه بتوانم همه ي سبك هايي كه خوب باشند را گوش مي كنم.

با توجه به علاقه خودتان به سبك ونجليز چرا در آلبومتان از اين سبك استفاده نكرديد؟

چون دوست دارم كارم از نظر اكثريت مردم بازخورد خوبي داشته باشد تا با انرژي بيشتري كار بعدي ام را شروع كنم. البته در ترك 9 آلبوم " دلخسته " كه تنظيم آن با خودم بود؛ الهام گرفته از يكي كارهاي ونجليز است. البته شايد در آينده بيشتر اين كار را انجام دهم.

شهرت چقدر برايت اهميت داشت؟

از شهرت بدم نمي آيد؛ اولين چيزي هم كه يك هنرمند دوست دارد و كار هنري انجام مي دهد اين است كه اثرش را به گوش مردم برساند و مهمترين هدفم اين بود كه ابن كار شنيده شود و خوشبختانه اين اتفاق افتاد. شهرت هم نه براي اينكه خودم را مطرح كنم. اين از اولين كليپي كه ساختم مشهود است زيرا فقط در 20- 30 % آن كليپ ديده مي شوم.

كار ديگري غير از موسيقي داريد؟

تمام تمركزم روي موسيقي است و به صورت حرفه اي آن را دنبال مي كنم و كار ديگري غير از موسيقي ندارم.

چند روز از انتشار آلبوم نگذشته بود كه روي سايت ها براي دانلود ديده مي شد؛ برخوردتون با اين مسئله چگونه بود؟

تمامي اين مشكلات از آنجاست كه قانون كپي رايت نداريم. خيلي خوبه كه مردم اشتياق دارند آلبوم ها را سريع به دست بياورند و گوش كنند و اين علاقه مردم را به موسيقي مي رساند اما اصل آن را هم تهيه كنند تا تهيه كننده هاي موسيقي هم با رغبت بيشتري هنرمندان را حمايت كنند.
...

برای گوش کردن به عشق من باش: ادامه...

...
برنامه هاي آينده ات براي موسيقي چيست؟

حساسيتي كه در اين آلبوم داشتم را رعايت مي كنم اما نمي خواهم زياد وقفه درآلبوم بعدي بيفتد.

من عاشق كارم هستم و اعتقاد دارم در هرزمينه اي اگر عالي باشيم پول به دنبال آن خواهد آمد و نيازي به حسابگري نيست؛ مانند خيلي از هنرمندان ايران و جهان. پيشنهادهايي هم براي اجراي كنسرت دارم و جزو برنامه هاي جدي ام است.

حرف آخر؟

عمر موسيقي در كشور ما الان يك ماه شده و كساني كه به صورت قانوني كار مي كنند به دليل ماندن در صف مجوزهاي گوناگون كارموسيقي شان زماني به گوش مردم مي رسد كه 2 سال قبل آماده شده؛ حل شدن اين مسئله كمك زيادي به هنرمندان و پيشرفت كاريشان دارد.هر كس در هر زمينه اي بايد تلاش كند كه 70-80% رسالتش را انجام دهد.

از پدر و مادرم، تهيه كننده آلبومم آقاي يحيي مشايخي ، دوست خوبم دانيال طهماسبي ، حميد عسگري ، سيروان و زانيار خسروي براي تمام تلاشهايشان سپاسگذارم.

نكته اي كه در آخر مي خواهم عنوان كنم اين است كه كم لطفي است كه بگويند صدايم تقليد از شخص خاصي است؛ چرا كه شايد تناليته هاي صدا شبيه به هم در هر كجاي دنيا باشد؛ اما تحريرهاي صداي من مخصوص خودش است و اصلا تقليدي نيست. 2 ساعت پس از پخش آلبومم اولين كسي كه به من تبريك گفت رضا صادقي بود و به گفته خودش ترك 1-6-9 من را خيلي دوست دارد.

+ نوشته شده در  دوشنبه 30 خرداد1390ساعت 17:9  توسط رضا ایرانمنش  | 

موزیک آرامش از بهنام صفوی

موزیک جدید بهنام صفوی به نام آرامش
شعر : مریم اسدی
موزیک : بهنام صفوی و زانیار خسروی
تنظیم : بهنام صفوی

دانلود موزیک

+ نوشته شده در  دوشنبه 30 خرداد1390ساعت 17:7  توسط رضا ایرانمنش  | 

مجله موسیقی ایرانیان در باره ی بهنام صفوی

 بهنام صفوی، پس از گذشت نزدیک به 5 سال دومین آلبوم خود را عرضه کرد. نکته قابل تامل این بود که بسیاری از منابع اینترنتی این آلبوم را به عنوان اولین آلبوم بهنام معرفی کرده بودند!! البته آلبوم اول بهنام برد زیادی نداشت.

پیش نقد:

بهنام صفوی، پس از گذشت نزدیک به 5 سال دومین آلبوم خود را عرضه کرد. نکته قابل تامل این بود که بسیاری از منابع اینترنتی این آلبوم را به عنوان اولین آلبوم بهنام معرفی کرده بودند!! البته آلبوم اول بهنام برد زیادی نداشت. بسیاری از دوستداران موسیقی بهنام را از آهنگ ها و تنظیم های چند ماه اخیر او و یکی دو تراک اینترنتی شناختند. آلبوم اول بهنام صفوی به نام بگو دوستم داری در انتهای تابستان سال 1383 به بازار عرضه شده بود و بهنام 5 سال را در سکوت گذراند تا به عشق من باش رسید. حضور پررنگ او در کارهای نسبتا موفق زمستان سال گذشته و بهار امسال و حضور توامان او و سیروان در برخی دیگر از آلبوم ها، زمینه خوبی برای معرفی بیشتر او فراهم کرد. تلاقی دو آهنگساز و تنظیم کننده موفق این روزها در آلبوم از نکات دیگری است که باعث شده این مجموعه مورد توجه قرار بگیرد.



اینسرت:

طرح اینسرت آلبوم از سیروس سلیمی خلیق است و طراحی قابل قبول و البته نه چندان نو و تازه ای دارد. تصویر روی جلد آلبوم، عکسی واضح از بهنام صفوی در زمینه سفید رنگ است که نام آلبوم و نام خواننده در کنار عکس نوشته شده و نام لاتین آلبوم و نام تنظیم کننده به لاتین روی عکس چاپ شده است. تصویر پشت جلد عکس سیاه و سفید خواننده است که بیشتر از اینکه شبیه بهنام باشد، شبیه سام خواننده تراک معروف رفتی از پیشم است. مجوز آلبوم در زیر عکس نوشته شده است. در صفحه داخلی عکسی بزرگ و واضح از خواننده است که مشخصات آلبوم به لاتین و بزرگ روی جلد نوشته شده است. سه صفحه داخلی در بر دارنده اطلاعات همه تراک ها و اطلاعات نوازندگان است. در دو صفحه هم پویا موزیک تبلیغ اکثر آلبوم های شرکت را کرده است. طرح روی سی دی عکسی متفاوت از خواننده در زمینه کاملا سیاه است.



نکته ویژه اینسرت:

نکته قابل تامل در اینسرت آلبوم وجود دو شماره مجوز برای این آلبوم است که دلیل آن مشخص نیست. این در حالی است که در دو سه هفته گذشته شایعات بسیار زیادی مبنی بر مجوز نداشتن این آلبوم شنیده شده است!



اطلاعات آلبوم:

آلبوم 37 دقیقه ای عشق من باش دارای 9 قطعه است. ترانه های این آلبوم از زانیار خسروی، ساغر شفیعی، رضا ناظری، شهرزاد طباطبایی، زهرا کلاته و علی بحرینی است. ملودی ها از بهنام صفوی، سیروان خسروی، حمید عسکری و شهاب رمضان است. تنظیم قطعات از سیروان خسروی و بهنام صفوی است. در این آلبوم نوازندگانی چون امید حجت، فیروز ویسانلو، پیمان طونی، بابک یوسفی و امید امیری حضور دارند.



قطعات آلبوم:

تراک اول ( عشق من باش ) با ترانه زانیار خسروی و ملودی بهنام صفوی و تنظیم سیروان خسروی. این تراک به عنوان معروف ترین قطعه آلبوم به عنوان سر آلبومی قرار گرفته است. قطعه ای که پیش از این با عرضه در فضای مجازی، در مورد واکنش علاقه مندان به کارهای بهنام صفوی سنجشی انجام داد. ترانه ای از زانیار که مختص فضایی شاد سروده شده است و نقطه قابل توجه آن در وزن دهی قسمت

( عشق من باش جون من باش نذاری یه روز این دلو تنهاش ... ) است.

ملودی شاد و ریتمیک این قطعه و تنظیم تمیز و مناسب سیروان، تراک خوبی به عنوان اولین قطعه عرضه کرده است و مانند اکثر کارهای اخیر او، نقطه خالی در فضای ارائه شده به شنونده باقی نگذاشته است و از قابلیت های دیجیتالی کاملا استفاده کرده است.

تراک دوم ( خسته شدم ) با ترانه ساغر شفیعی و ملودی بهنام صفوی و تنظیم سیروان خسروی. فضایی دیجیتالی و پتانسیل نهفته در آغاز ملودی، صدای بهنام را همراه می کند. پس از اجرای قسمت ابتدایی ترانه زیبای این قطعه، ملودی ریتم سریعی می گیرد و در فضایی تکنو مانند که خواننده آن را کنترل می کند، قطعه پیش می رود. تنظیم کننده در قسمت بی کلام، پاسخ مناسب و البته دیجیتالی به خواننده می دهد. اجرای بهنام صفوی بسیار زیباست و احساسی که در صدای او وجود دارد و تحریرهایی که در قسمت هایی از اجرای خود بکار می برد، به زیبایی قطعه کمک شایانی کرده است.

تراک سوم ( غرور ) با ترانه رضا ناظری و ملودی حمید عسکری و تنظیم سیروان خسروی. ملودی آرام و فضایی که بیشتر در ادامه تراک دوم قرار می گیرد. پس از آرام شدن فضای ابتدایی کار، بهنام در زمینه آرام موسیقی، ترانه زیبایی را اجرا می کند. پس از اجرای دو بیت از ترانه، ملودی به روند ابتدایی باز می گردد. ملودی قطعه زیبا و احساسی است. خواننده اجرای خوبی دارد و در میانه قطعه هم اوج می گیرد و قسمتی از قدرت صدای خود را نشان می دهد.

تراک چهارم ( تمنا ) با ترانه ساغر شفیعی و ملودی و تنظیم بهنام صفوی. این قطعه با ترانه بسیار زیبایی که دارد، یک سال گذشته از شبکه های ماهواره ای پخش می شد. بهنام با تغییر تنظیم این قطعه ، آن را در آلبوم خود گنجانده است. تنظیم جدید بهنام نشان داده که سبک کاری سیروان در تنظیم های او هم تاثیر گذاشته است. ملودی زیبا و اجرای بسیار دل نشین بهنام صفوی، این قطعه را هم در زمره کارهای زیبای آلبوم قرار داده است. ( دوباره تو باد موهاتو رها کن منو راهیه شب قصه ها کن ... )

( حالا باز من و نسیم و موج دریا می مونیم بدون تو غریب و تنها ... )

تراک پنجم ( رفیق نیمه راه ) با ترانه شهرزاد طباطبایی و ملودی بهنام صفوی و تنظیم سیروان خسروی. فضای آغازین قطعه مانند تراک سوم است. ترانه این قطعه هم مانند ترانه های پیشین زیبا است و فضا تداعی کننده قطعه احساسی و آرام است. ملودی قطعه بسیار عالی است با تنظیمی دیجیتالی که صدای گیتار فیروز را هم برای القا بیشتر حس به همراه خود دارد. مشخص است که سیروان تنظیم های قطعات آرام و احساسی را به خوبی قطعات دیگر انجام نمی دهد و شاید اصرار بر پوشش همه فضا، صداهای اضافه ای در کارهای آرام او ایجاد می کند. در هر صورت تنظیم نسبتا خوبی را هم همراه خود دارد که شاید می توانست بهتر از این هم انجام شود.

تراک ششم ( بی تو امشب ) با ترانه زهرا کلاته و ملودی و تنظیم بهنام صفوی. این قطعه همنام آلبوم افشین سپهر است که تیم هنری آن همین تیم بوده است. شاید این قطه قرار بوده در آلبوم افشین سپهر باشد و حال در این آلبوم قرار گرفته است!! ملودی زیبای کار بسیار عالی روی ترانه خوب قطعه نشسته است. ملودی کار، تصور صدای غیر از بهنام را مشکل کرده است. تنظیم بهنام هم مناسب فضای کار است. گیتار اسپانیش بسیار زیبای قطعه که احتمالا از امید حجت است، نقش پررنگی در زیبایی کار دارد. تغییر نوع اجرای خواننده با اوج نیمه ای که می گیرد و تندتر شدن ریتم و تغییر فضا در میانه های تراک، چندین بار به خوبی انجام شده است.

تراک هفتم ( تبریک ) با ترانه علی بحرینی و ملودی شهاب رمضان و تنظیم سیروان خسروی. فضای آغازین متفاوت از کارهای قبل است و شنونده هر لحظه منتظر سریع شدن ریتم است. پس از فضای آغازین، تنظیم فضایی تکنو مانند ایجاد می کند و پس از اجرای قسمت اول ترانه نسبتا خوب تراک فضا پُرتر می شود. با در نظر گرفتن ترانه، می توان استنباط کرد که شهاب رمضان در قرار دادن ملودی روی کار، به خوبی عمل کرده است. تنظیم سیروان خسروی هم در این قطعه قابل توجه است. با توجه به فضای قطعه حتی در هنگام اجرای خواننده، جای خالی احساس نمی شود و این نکته ای است که سیروان را متمایز کرده است. اجرای خواننده در این قطعه کمی شبیه به اجراهای رضا صادقی شده است. زمان ها و نوع اوج گرفتن بهنام در این قطعه این نکته را تداعی می کند. تنظیم سیروان هم می تواند در آن موثر باشد. این قطعه در بین کارهای بهنام، می تواند تراک شاخصی باشد. هر چند بهنام از همه ویژگی های صدایی خود استفاده نکرده است.

تراک هشتم ( بی قرار ) با ترانه ساغر شفیعی و ملودی و تنظیم بهنام صفوی. پیانو آغاز کننده تراک است. فضایی آرام را تداعی می کند و کم کم با افزوده شدن سایر سازها و صداها، بهنام به آرامی با تحریرهای زیبایی شروع به خواندن می کند. تنظیم بهنام مناسب فضای کار او و دلنشین است. در میانه قطعه، خواننده در اجرای خود اوج می گیرد و تنظیم این قسمت هم به خوبی انجام شده است. بابک یوسفی در این قطعه به هنرنمایی پرداخته و به زیبایی در قسمت هایی از تراک نوازندگی کرده است. این قطعه به زیبایی و در نقطه اوج خود به پایان می رسد. ولی نکته نه چندان جالب چیکه چیکه ای است که خواننده با تمام حس به محکمی در قسمت ابتدایی تراک می خواند!

تراک نهم ( دل خسته ) با ترانه رضا ناظری و ملودی و تنظیم بهنام صفوی. فضای ابتدایی آرام و در سبک تراک قبلی است. پس از 50 ثانیه، خواننده ترانه زیبایی را اجرا می کند و پس از اجرای بیت اول، صداهای زمینه با حفظ فضای احساسی قطعه بیشتر می شود. ویولن در این قطعه نقش پررنگی در زمینه صدای خواننده دارد. در قسمت های بی کلام صداهای کمتری به گوش می رسد و مشخص است که تنظیم های آرام و احساسی بهنام کاملا از این نوع تنظیم های سیروان که صدایی دیجیتالی را در فضا قرار می دهد، متفاوت است. و البته تنظیم های آرام بهنام دلنشین تر است. در انتهای این تراک سه تار فضای احساسی را کامل می کند و قطعه را به پایان می رساند.



دیدگاه کلی:

آلبوم عشق من باش، مجموعه ای زیبا و قابل توجه است که حاصل همکاری دو آهنگساز، تنظیم کننده و خواننده موفق و خوش سلیقه و البته پرطرفدار است. مجموعه ای که فاکتورهای حرفه ای موسیقی حال حاضر ایران در ان لحاظ شده است. در مجموع این آلبوم، قابل قبول است. در صورتی که بازار موسیقی ایران اوضاع بهتری داشت می توانستیم منتظر استقبال خوبی از این اثر باشیم. فاکتورهای مثبت اثر، صدا و اجرای قابل قبول خواننده، ملودی ها و تنظیم های خوب اثر است. نکته منفی را می توان به زمان زده شدن برخی قطعات دانست. با توجه به اینکه شاید نو ترین قطعه آلبوم عشق من باش است که چند ماه پیش عرضه شده بود. و البته اینکه در مجموع با اینکه آلبوم خوب و قابلی است ولی ویژگی منحصر به فرد و قابل تمایزی ندارد که بتواند اتفاقی در موسیقی رقم بزند و مانند خیلی از آلبوم های دیگر فقط یک مجموعه موسیقی عرضه شده البته از نوع خوب و حرفه ای آن! شنیدن موسیقی های این اثر با کیفیت اصل و آدیو لذت بخش است. دانلود یا کپی حتی با کیفیت های 320 نمی تواند فضای اصلی کار را القا کند.

+ نوشته شده در  دوشنبه 30 خرداد1390ساعت 17:6  توسط رضا ایرانمنش  | 

ویدئو اجرای موزیک ای جان

اجرای موزیک ای جان در برنامه ویژه تحویل سال شبکه جام جم

دانلود ویدئو

+ نوشته شده در  دوشنبه 30 خرداد1390ساعت 17:5  توسط رضا ایرانمنش  | 

ویدئو مصاحبه نوروز ۹۰

ویدئو مصاحبه بهنام صفوی در برنامه ویژه تحویل سال شبکه جام جم

دانلود ویدئو

+ نوشته شده در  دوشنبه 30 خرداد1390ساعت 17:4  توسط رضا ایرانمنش  | 

دانلود تک آهنگ های بهنام صفوی

+ نوشته شده در  دوشنبه 30 خرداد1390ساعت 17:2  توسط رضا ایرانمنش  | 

دانلود آلبوم بگو دوستم داری از بهنام صفوی

دانلود در ادامه ی مطلب


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه 30 خرداد1390ساعت 16:54  توسط رضا ایرانمنش  | 

تمام تلاشم را می کنم تا تیرماه آلبومم آماده شود

از آلبوم «بگو دوستم داری» شروع کنیم، چریان این آلبوم چه بود؟
این آلبوم کاری بود که بصورت گروهی انجام شد و با خواننده بصورت فیت (دو صدایی) خوانده شد و اولین تجربه خوانندگی من بود که حدود هفتاد درصدش را شخص دیگری به نام آقای نقابت خوانده بود و سیاست گذاری های آن را هم نود و پنج درصد تهیه کننده اش انجام داده بود و من خودم آنرا هیچ وقت به عنوان آلبوم رسمی ام نمی دانم، چون من خودم که تمام و کمال آنرا نخواندم و کلا هم زیاد در کار دستی نداشتم.

قبل از آن آلبوم، آلبوم دیگری نداشتی؟

چرا اولین آلبوم من آلبوم بی کلام استرومنتال «تمام رویاهای من» بوده و هیچ کسی هم از این موضوع خبر ندارد. این آلبوم را من در زمان دانشجویی با سینتی سایزر کار کرده بودم، منتها در تعداد بسیار محدودی این کار را منتشر کردم و آن زمان بیشتر از روی علاقه این آلبوم را تولید کردم که قطعا هم این کار را من در آینده ادیت کرده و با تنظیم جدید دوباره منتشر خواهم کرد.

از خوانندگی در «بگو دوستم داری» پشیمان نیستی؟
چرا اتفاقا پشیمانم که آن را کار کردم، برای اینکه همیشه به سابقه ی کار هنرمند توجه می شود و این موضوع خیلی مهم است، آن موقع من نباید این حرکت را انجام می دادم حتی به صورت فیت (دو صدایی)، شاید چون تجربه لازم را نداشتم دست به این اشتباه زدم.

مثل اینکه در مجموعه های رنگین کمان هم نقش آهنگسازی داشته ای، کمی در این مورد توضیح بده.
بله، من در سال 79 با بنیامین با هم کار می کردیم، آن زمان هنوز بنیامین آلبومی بیرون نداده بود، ما آن زمان برای «عروسک چیه و چرا» که از شبکه تهران پخش می شد ملودی های کودکانه می ساختیم.

اتفاقا موسیقی های کودکانه ی آن دوره بیشتر از موسیقی های این چند ساله مطرح شد، مثلا من یادم است که آن زمان حتی جوانان هم «آهویی دارم خوشگله» را در کوه می خواندند و این موضوع نشان دهنده ی این است که ملودی های خوب کودکانه می تواند بر روی بزرگترها هم تاثیر گذارد.
همانطور که می گویند نوع تدریس در دوره ی ابتدایی خیلی مهم است به نظر من موسیقی کودکانه ی خوب برای بچه ها می تواند خوراکی باشد برای اینکه گوششان را آماده کند و بزرگتر که شدند موسیقی خوب بشنوند. من خودم هم کار کودک را خیلی دوست دارم و همین الان هم در حال کار کردن بر روی دو پروژه هستم و همیشه هم من کار کودک کرده ام، مثلا پارسال “عروسک چشم عسلی” را من کار کردم، “رنگین کمان 3و 4 ” با من بود، فاطیما هم که مجری بود و با عمو پورنگ در تلویزیون برنامه اجرا می کرد و چند تا هم فیلم و سریال بازی می کرد، یکی از کارهای مرا خوانده بود.

اتفاقا کسی که بتواند در موسیقی کودک ملودی خوب بسازد عمدتا در موسیقی بزرگسالان هم موفق می شود؟ قبول داری اینها به هم ربط دارد؟
بله ربط دارد، مثلا ملودی خود آهنگ «آهویی دارم خوشگله» برای بنیامین بود که به نظر من او یکی از ملودی سازهای خوب کشورمان است، کلا شما فکر نکنید الزاما ملودی هایی که برای موسیقی پاپ ساخته می شود ربطی به موسیقی کودک ندارد، اتفاقا ربط زیادی هم دارد و اصولا بسیاری از ملودی هایی موفق است که ریشه ی کودکانه هم داشته باشد.

بعضی سایت ها شایعه کرده بودند که آلبومت مجوز ندارد، قضیه ی آن چه بود؟ راستی قبلا کلیپ هایتان در ماهواره پخش می شد، آیا مشکلی برای مجوز پیش نیامد؟
ببین جریان اینطور بود که من همان سال 86 که استارت مجوز آلبوم را زدم مجوز آلبوم را تا به اینجا رساندم که حراست گفت باید پخش کلیپ کاملا قطع شود و در آن مقطع هم این کار انجام شد. البته من روابط خیلی نزدیک و زیادی با حراست داشتم و حسن نیت خودم را اینطور ثابت کردم که هیچ کلیپ دومی را کار نکردم. در آن زمان آلبوم تمام مراحل و شعر و مجوز را گرفت و حتی شماره ی ملی کتابخانه را اخذ کرد، منتها یک عده ای بودند که کارشکنی می کردند، اشخاصی بودند که بیرون از این مجموعه بودند و مرتب نامه می دادند و زیرآب زنی می کردند که حتی بعد از انتشار آلبوم ها این شایعات را آنها به راه انداختند. بهتر، به نظر من این قضیه اتفاق بدی نبود چه بسا که اتفاق خوبی بود.

پس آن شایعه توسط یک عده که کینه یا دشمنی با تو داشتند بوجود آمد؟
نه من که به شخصه با هیچ کسی مشکل ندارم ولی آنها بخاطر مسائل مادی این کار را کردند و سعی کردند برای مجوزم مشکل ایجاد کنند.

تو که می خواستی مجوز بگیری چرا به شبکه های خارجی کلیپ دادی؟
جریان این بود که سال 85 من کلیپم را به قصد ماهواره تولید کردم ولی درآن زمان من نمی دانستم چنین قانونی هست، یعنی بهتر است بگویم اطلاعات کمی از این قضیه داشتم، آن موقع اصلا کسی به PMC کلیپ نمی داد، شاید من آن زمان (سه سال پیش) جزو ده نفر اولی بودم که به آنها کلیپ دادم. ولی بعدش که فهمیدیم این کار غیر قانونی و ممنوع است دیگر تلاش کردم هیچ کلیپی از من پخش نشود ولی خب خیلی شبکه ها اذیت می کنند و وقتی کلیپ دست آنها می افتد، نمی شود کاری کرد، وقتی طرف خارج از کشور است دیگر دستت به آنها نمی رسد، حتی من از آنها هم شکایت کرده ام ولی شکایت در ایران برای شخصی است که در ایران باشد و بتوانی پیدایش کنی، این آقایی که آلمان زندگی می کند من نمی توانم پیدایش کنم، حتی اگر به سایت شبکه ی تلویزیونی اش هم مراجعه کنی هیچ نام و نشانی از خودشان در سایت نیست که ما بتوانیم پیدایشان کنیم.

چرا در جشنواره امسال شرکت نکردی؟
راستش در دقیقه ی نود به من خبر جشنواره را دادند که من هم چون هنوز کنسرت رسمی اجرا نکرده بودم برایم مهم بود که اولین اجرایم چه کیفیتی داشته باشد، در جشنواره هم من تا دقیقه آخر در جدول روز هفتم اسفند اسمم بود، ولی از آنجایی که من دوست داشتم کنسرت را عقب تر بندازم تا تمریناتم را بیشتر کنم و آن چیزی را که ایده آل من است را بر روی استیج ببرم، خب برنامه ام با زمان بندی های ارشاد جور در نیامد.

برای اولین کنسرتت هم می توانی در چند شهر کوچک هم ابتدا آزمایشی کنسرت برگزار کنی و بعد از اینکه تجربه ات بیشتر شد در تهران کنسرت بگذاری، دقیقا مثل یگانه که او هم اول در شهرهای خیلی کوچک کنسرت می گذاشت.
حالا این شخصی است ولی نظر شخصی من این است که از تهران شروع کنم.

راستی چه موقعی کنسرتت را برگزار خواهی کرد؟
احتمال زیاد بعد از آلبوم، کنسرت هایم را شروع می کنم.

خب آلبوم بعدیت کی منتشر می شود؟
من تمام تلاشم را می کنم که تا تیرماه آلبومم آماده شود، اما حاضر بودن آلبوم از جانب من یک بخش است، مراحل مجوز بخش دیگر، باید ببینیم مجوز آلبوم را کی می توانیم بگیریم.

برنامه یا پیشنهادی برای موسیقی فیلم نداری؟
چرا دارم ولی الان هنوز تصمیم جدی راجع به این قضیه نگرفتم، برای بازیگری فیلم هم تا الان سه، چهار پیشنهاد داشتم ولی دقیقا مشکل در اینجا بوده که هیچ کدام از این فیلم ها کارگردان معروفی نداشتند.

عکاس: فرزین ترکی پور

لازم به ذکر مجدد است که علاوه بر این مصاحبه، گفتگویی تحلیلی با بهنام صفوی انجام شده که برای مشاهده آن می توانید شماره ی هفت مجله را دانلود کنید.

  • این مصاحبه در شماره هفتم مجله موسیقی ایرانیان منتشر شده، برای دریافت آخرین شماره مجله موسیقی ایرانیان اینجا کلیک کنید.
  • برای مشاهده صفحات مصاحبه بصورت ارجینال که در مجله موسیقی ایرانیان منتشر شده، بر روی تصاویر زیر کلیک کنید:

+ نوشته شده در  دوشنبه 30 خرداد1390ساعت 16:44  توسط رضا ایرانمنش  | 

تیتراژ فیلم اخراجی های ۳ با صدای بهنام صفوی

+ نوشته شده در  یکشنبه 29 خرداد1390ساعت 15:15  توسط رضا ایرانمنش  |